Föreningslokalen

BRF Båtsmannen har en föreningslokal på BLG 181.

Medlemmar i BRF Båtsmannen får hyra lokalen och den medlem som hyr lokalen ansvarar då för verksamheten som sker i lokalen under hyrestiden. Nyckel lämnas ut till den som är hyrestagare. Lokalen inspekteras före och efter uthyrningen både av lokalvärden och hyrestagaren. Styrelsen kan besluta om uthyrning till annan fysisk eller juridisk person, reglerna gäller även vid sådan uthyrning.

AVGIFT

Hyreskostnaden är 200 kronor per dygn.

ORDNINGSREGLER

Då föreningslokalen är belägen i området med intilliggande hus måste hänsyn tas till de boende i närheten. Tystnad ska råda från lokal och utanför lokalen efter klockan 22.00 på vardagar och söndagar. På fredagar och lördagar från klockan 23.00.

• Barn och ungdomar får inte lämnas ensamma i lokalen.

• Lokalen får nyttjas fram till midnatt på vardagar samt söndagar. Fredag och lördag fram till klockan 02.00.

• Rökning får INTE ske i lokalen eller direkt utanför.

• Eventuella kostnader för utryckning av störningsjouren i samband med uthyrningen bekostas av hyrestagaren.

• Skador ska rapporteras direkt till lokalvärdarna.

• Som hyrestagare ansvarar du för alla skador som du och dina gäster åsamkar lokalen.

BOKNING

Föreningslokalen ska bokas i god tid hos lokalvärdarna via e-postadressen lokal@batsmannen.net - övriga frågor kring uthyrning kan också ställas till lokalvärdarna via samma adress

Här i kalendern finns aktuella bokningar (med reservation för att nya bokningar ännu inte lagts in).